صفحه ها
دسته
لینک دوستان تبیان
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 90533
تعداد نوشته ها : 1
تعداد نظرات : 1
Rss
طراح قالب
محمدرضا عابدي

باز هم NTFS  و این مرتبه روشی برای افزایش سرعت بوت در این فرمت ! در این روش شما با اجرای یک دستور ساده میتوانید سرعت بوت را در سیستم خود بالا ببرید. اما کمی توضیح درباره دستورات :


فرمان CHKNTFS برای معین کردن و تنظیم کردن زمان AUTOCHK می باشد. وظیفه این قسمت چک کردن تمام Volume های دیسک می باشد که این کار را در یک مدت زمان مشخص و به صورت مخفی و هر بار در آغاز کار سیستم انجام می دهد. این زمان به طور پیش فرض 9 ثانیه است که ما آن را به 4 ثانیه می رسانیم. حال ما با کم کردن این زمان از قبل تعیین شده کاری می کنیم که سرعت بوت بالا رود.  برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید : وبلاگ گروه نرم‌افزاری مامطیر


ابتدا از طریق Run و تایپ عبارت cmd و زدن Enter وارد محیط Command Prompt شوید.


سپس در آنجا تایپ کنید CHKNTFS /t:4 و بعد Enter را بزنید ( فاصله بین / را رعایت کنید ).


در اینجا ما با این دستور کاری کردیم که تعیین زمان AUTOCHK کاهش پیدا کند و این یعنی اینکه کار چک کردن Volume ها با سرعت بیشتر و البته جزئیات کمتر انجام شود.


شما می توانید با تایپ دستور CHKNTFS /t:0 کلا کاری کنید که چک کردن Volume ها اصلا صورت نگیرد. اما یادتان باشد که این کار درست است که کمی سرعت بوت را کاهش می دهد اما در عوض باعث می شود که شما همواره یک طرح کلی از درایوها در اختیار داشته باشید که در مواقع مشکل سیستم می تواند بسیار مفید باشد.

بنابراین توصیه می کنم هیچ وقت این زمان را 0 نکنید.

 

 

با تشکر از وبلاگ عصر دانش


دسته ها :
جمعه جهاردهم 1 1388
X